Lite då och då behöver man som online marknadsförare sätta upp ett nytt Google AdWords konto för att kunna dra igång en kampanj med sponsrade länkar. Sköter man flera kunder så har man oftast ett Google AdWords konto per kund, och när man får en ny kund skapar man således ett nytt.
Sökgiganten Google tillhandahåller ju även E-Mail, så för varje ny kund så kan man alltid samtidigt använda sig av GMail, Google E-post.
Vi skapar kontot, anger Google Mail adressen som kontakt E-Mail och inväntar att en bekräftelse ska komma, ja ni vet en sådan man ska klicka på för att verifiera att man faktiskt äger E-Mailen man uppgett – allt i sin ordning så långt.
Vi väntar… väntar… och väntar.
Gör lite annat ett tag, men så småningom börjar jag undra vart det där bekräftelse mailet tagit vägen. Hör och häpna, Google Mail klassade sin egen avdelnings E-Post korrespondens som spam. Bekräftelsen låg i spamkorgen, hur är det med samarbetet mellan avdelningarna? GMail och AdWords? Är ni bittra på varandra? Har det något med Wave att göra? 🙂
Google Mail klassar Google AdWords-utskick som spam
Självklart finns det andra vägar att gå för att skapa kundkontot, jag tyckte mest det var lite komiskt att Google klassar E-Mail från Google som spam.
Lämna ett svar